مستندمسابقه خانه ما

مستندمسابقه خانه ما

کلیه مجموعه‌های ورزشی، امروز رایگان است
۲۶ مهر ۱۳۹۵
0
سلامت

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری خود اعلام کرد: روزدوشنبه به مناسبت هفته تربیت بدنی، کلیه مجموعه های ورزشی استان تهران که زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان هستند، به مردم خدمات رایگان ارائه خواهند داد و همچنین تا پایان هفته تربیت بدنی، کلیه مجموعه‌ی ورزشی‌ها با تخفیف 50 درصد در اختیار مردم خواهد بود.

به گزارش سایت خانه ما و به نقل از ایسنا، غلامرضا شعبانی‌بهار به مناسبت هفته تربیت‌بدنی که از دوشنبه 26 مهر آغاز و تا 2 آبان ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: به مناسبت هفته تربیت بدنی، برنامه‌های متعددی در وزارت ورزش،‌ فدراسیون‌های ورزشی و دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی شده تا بتوانیم از این هفته به عنوان یک فرصت استثنایی برای توسعه ورزش همگانی استفاده کنیم و بتوانیم مفهوم ورزش در کشور را نهادینه کنیم.

وی افزود: دوشنبه روز تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده و در تقویم ملی نیز گنجانده شده، تلاش کردیم در این روز زمینه‌های توسعه و تامین ورزش به طور خاص در ورزش همگانی و به طور ویژه در ورزش قهرمانی را مطرح کنیم. البته این امکان‌پذیر نخواهد بود مگر با حمایت رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و صداوسیما. ما سعی می‌کنیم در این هفته زمینه‌های ترغیب و تشویق مردم را به فعالیت‌های ورزشی ایجاد کنیم تا به اهدافی که پیش‌بینی کردیم، دست پیدا کنیم.

شعبانی بهار تصریح کرد: اگر ما بتوانیم ورزش را به طور عام در کشور نهادینه کنیم و همه به اثرات و ثمرات ورزش به معنای واقعی پی‌ببرند، می‌توانیم ادعا کنیم که به سلامت مردم نزدیک شده‌ و باعث افزایش عمر افراد و کاهش بیماری‌ها شده ایم و امید به زندگی را افزایش داده ایم.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش خاطرنشان کرد: طی آماری که از سال 92 به بعد داشتیم، مردم تقریبا 7 درصد و به ترتیب در سال‌های بعد 9 و 11 درصد و در نهایت 14 درصد به فعالیت ورزشی می‌پرداختند، اما این آمار که از سراسر کشور جمع‌آوری کردیم حالا به 21 درصد افزایش پیدا کرده و این آمار قابل توجهی برای این وزارتخانه است.

وی تصریح کرد: در سال 78 تنها مردم 12 دقیقه به فعالیت ورزشی در روز می‌پرداختند که این در سال 94 به 16 دقیقه افزایش پیدا کرده، یعنی 4 دقیقه به طور روزانه به فعالیت‌های ورزشی اضافه شده است. اگر چه اعتقاد داریم آمار باید بیشتر از این‌ها باشد.

ورزش همگانی در هفته تربیت بدنی

وی شعار عمومی هفته تربیت بدنی را سلامت، افتخار، معنویت با ورزش عنوان و خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است که در این هفته بتوانیم چه از نظر فرهنگی، چه از بعد ورزشی و چه از نظر رعایت اخلاق و معنویت در توسعه ورزش به معنای واقعی در بین مردم گام موثری برداریم.

شعبانی بهار اضافه کرد: از 26 مهر که هفته تربیت‌بدنی شروع می‌شود، برنامه پیاده‌روی همگانی را با دکتر گودرزی و معاونان وی صبح روز دوشنبه در مجموعه ورزشی انقلاب ساعت 7:45 برگزار خواهیم کرد. مهم‌ترین نکته در اینجاست که روز 26 مهر که روز ورزش و تربیت بدنی است، سعی کردیم این روز را ورزش رایگان در کل کشور اعلام کنیم تا هرکسی در هر مجموعه ورزشی که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان است به طور رایگان به فعالیت ورزشی بپردازد. همچنین تمام مجموعه‌های ورزشی تهران به مناسبت هفته تربیت بدنی با 50 درصد تخفیف در اختیار مردم خواهد بود.

شعبانی‌بهار خاطرنشان کرد: نکته دیگر مشارکت شهرداری‌ها و اداره کل در هفته تربیت بدنی است که تلاش کرده‌اند از روز 26 مهر به مدت یک هفته فضاهای ورزشی خود را با تخفیف 50 درصد در اختیار مردم قرار دهند و شهرهای اصفهان، تبریز، مشهد، اردبیل، ارومیه و همدان از روز 26 مهر به مدت یک هفته مجموعه‌های ورزشی خود را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار خواهند داد.

وی از افتتاح دو مکان ورزشی که در تاریخ ورزش ایران مغفول مانده بود خبر داد و گفت: استادیوم نقش جهان اصفهان که آرزوی 20 ساله برای افتتاح این استادیوم بود، قرار بر این شده که یا در هفته تربیت بدنی و یا طی 10 روز آینده توسط دولت افتتاح شود. تا الان نزدیک 120 میلیارد هزینه این استادیوم شده و جا دارد ما از شرکت فولاد مبارکه در مرحله آخر این پروژه 30 میلیارد تومان برای افتتاحیه در اختیار این مجموعه قرار داده تشکر کنیم. ضمن این که نقش جهان اصفهان با انجام یک بازی رسمی فوتبال، افتتاح خواهد شد. ما منتظر یک برنامه مناسب که در شان این استادیوم باشد، هستیم تا بتوانیم با هماهنگی استانداری و مجموعه فدراسیون فوتبال، استادیوم نقش جهان اصفهان را افتتاح کنیم.

معاون ورزش همگانی وزارت ورزش همچنین درخصوص زمین چمن یادگار امام افزود: افتتاحیه این مجموعه نیز نزدیک است و مسئولان استان در تدارک افتتاحیه این زمین چمن هستند. چند سالی بود که متاسفانه افتتاحیه این زمین چمن با مشکلاتی مواجه بود و تاکنون 2 میلیارد تومان هزینه برای این مجموعه هزینه شده است. امیدواریم که بتوانیم این زمین چمن را نیز به همین زودی افتتاح کنیم.

شعبانی بهار یکی دیگر از برنامه‌های علمی و کاربردی در حوزه ورزش همگانی را برگزاری جشنواره همگانی استعدادیابی، عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی ما در المپیک ریو ملاقات با روسای فدراسیون‌های بین‌المللی و گفتگ. درباره رمز موفقیت آن‌ها در کسب مدال‌های المپیک بود که آن‌ها اعلام کردند توسعه ورزش همگانی در این کشورها بود که سبب شد ما بتوانیم در زمینه ورزش قهرمانی نیز به موفقیت بزرگی دست یابیم. از این رو تمام تلاش وزارت ورزش و دکتر سجادی بر این است که بر اساس آمایش سرزمینی، در رشته‌هایی که امکان مدال‌آوری در آن زیاد است، سرمایه‌گذاری خوبی بکنیم تا بتوانیم در المپیک 2020 شرایط مدال‌آوری آن‌ها را افزایش دهیم. به همین منظور این برنامه جشنواره همگانی در فاز اول در 10 استان، فاز دوم 9 استان و فاز سوم در 10 استان اجرایی خواهد شد تا بتوانیم ضمن توسعه و ترویج ورزش همگانی، استعدادهای خوبی را نیز برای المپیک 2020 آماده کنیم. برای این برنامه، نزدیک به 7 و نیم میلیارد بودجه پیش‌بینی شده که 3 میلیارد آن توسط حوزه همگانی و 4 میلیارد توسط حوزه قهرمانی برای اجرای جشنواره همگانی استعدادیابی در کل کشور در نظر گرفته شده است.

وی همچنین به شروع ورزش کارکنان از 23 مهر در 8 رشته ورزشی در بخش زنان و مردان در رشته‌های طناب‌کشی، دارت، والیبال، تنیس روی میز، طناب کشی و… در سه استان مازندران، همدان و قزوین اشاره کرد و این که 1500 کارمند در این همایش ورزش همگانی شرکت کردند که امیدواریم بتوانیم در آینده با افزایش تعداد کارمندان، میزان فعالیت‌های ورزشی را به 20 رشته افزایش دهیم و کارکنان بیشتری را به سمت انجام ورزش همگانی تشویق کنیم.
شعبانی‌بهار همچنین در رابطه با میزان بودجه هزینه شده به فدراسیون‌های تحت پوشش این معاونت برای اجرای برنامه‌های هفته تربیت بدنی اظهار کرد: ما 30 درصد بودجه همگانی را به فدراسیون‌های تحت پوشش این معاونت ارائه دادیم تا بتوانند برنامه‌های خود را در هفته تربیت بدنی به خوبی اجرا کنند. همچنین 400 میلیون تومان به استان‌ها تخصیص داده شده و 400 میلیون تومان برای انجام برنامه‌های متمرکز برای این هفته هزینه شده است.

منبع: ایسنا

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام خانه ما بپیوندید:

کانال خانه ما در تلگرام

نظرات کاربران

شما هم نظرات خود را برای خانه ما ارسال کنید.

مطالب مرتبط

دستور پخت کوکوی تره و نگاهی به خواص و عوارض سبزی تره

۱۱ آذر ۱۳۹۹
0

خوراک نودل با مرغ، طرز تهیه و فواید و مضرات

۰۳ آذر ۱۳۹۹
0

طرز تهیه سوپ نخود فرنگی با مرغ

۳۰ آبان ۱۳۹۹
0

کوکوی هویج و کدو، طرز تهیه و دستور پخت

۱۹ آبان ۱۳۹۹
0