مستندمسابقه خانه ما

مستندمسابقه خانه ما

در هوای آلوده، ورزش نکنید!
۰۵ دی ۱۳۹۵
0
سلامت

ورزش کردن از آن دسته کارهای نیکویی است که در باب فواید و محاسن آن، بسیار گفته اند، اما همین کار مفید، در شرایط خاصی می تواند بسیار مضر و حتی خطرناک باشد! این شرایط هم چیزی نیست جز آلودگی هوا!

البته این هم از عواقب بی توجهی آدمیزاد به محیط زیست و اختراعاتی است که به ظاهر باعث راحتی بشر شده اما به مرور و طی سالیان، مایه ی شر شده اند! همه موجودات زنده، کاملا به محیط زیست، وابسته هستند و هر گونه آسیب به آن، می تواند عوارض جبران ناپذیری برای همه موجودات، از جمله انسان به همراه داشته باشد.

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد، آلودگی هوا کارکرد رگ‌های خونی در ریه‌ها را از بین می‌برد.

متخصصان بلژیکی با بررسی روی بیش از 16 هزار بیمار دریافتند: آلودگی هوا کارکرد رگ‌های خونی در ریه‌ها را تضعیف می‌کند، به همین دلیل است که ورزش کردن در هوای آلوده توصیه نمی‌شود.

به گفته پزشکان، این مساله برای سلامت عمومی ساکنان مناطق شهری آلوده، حائز اهمیت است؛ زیرا ورزش کردن در چنین شرایطی به ریه‌ها آسیب وارد کرده و می‌تواند به نارسایی قلبی منجر شود.

محققان در این بررسی دریافتند: آلودگی هوا با افزایش تون عروق ریوی مرتبط است که بر اثر آن جریان خون در ریه‌ها با سختی بیشتری انجام می‌شود. همچنین قرار گرفتن طولانی مدت در معرض هوای آلوده در مختل کردن کارکرد بطن راست قلب نقش دارد.

به نقل از نیچرورلد نیوز، به گفته پزشکان بلژیکی به افراد توصیه می‌شود فعالیت‌های فیزیکی خود را در مواقع آلودگی هوا به حداقل برسانند تا به ریه ها و قلب، آسیب نرسد.

منبع: ایسنا

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام خانه ما بپیوندید:

کانال خانه ما در تلگرام

نظرات کاربران
در حال حاضر دیدگاه ها برای این نوشته بسته شده است
مطالب مرتبط

دستور پخت کوکوی تره و نگاهی به خواص و عوارض سبزی تره

۱۱ آذر ۱۳۹۹
0

خوراک نودل با مرغ، طرز تهیه و فواید و مضرات

۰۳ آذر ۱۳۹۹
0

طرز تهیه سوپ نخود فرنگی با مرغ

۳۰ آبان ۱۳۹۹
0

کوکوی هویج و کدو، طرز تهیه و دستور پخت

۱۹ آبان ۱۳۹۹
0