مستندمسابقه خانه ما

مستندمسابقه خانه ما

کیفیت آب آشامیدنی را چگونه بسنجید؟
۰۹ بهمن ۱۳۹۵
3
سلامت

در پی انتشار ویدئویی در شبکه‌های مجازی با ادعای آلوده‌بودن آب تهران، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران توضیحاتی را منتشر کرد.

به گزارش سایت خانه ما و به نقل از ایسنا، اطلاعیه ارائه شده از سوی شرکت آب و فاضلاب بدین شرح است: برای تشخیص این‌که نامناسب‌بودن کیفیت آب (مانند رنگ، طعم، بو و …) مربوط به تاسیسات داخلی مشترکان است یا مربوط به آب آشامیدنی توزیعی توسط شرکت آب و فاضلاب، شهروندان محترم باید نخستین شیر بعد از کنتور را که اغلب داخل پارکینگ یا فضای سبز جلو در ساختمان است، باز و پس از چند ثانیه، یک لیوان شفاف بلوری تمیز را پر از آب کنند و ویژگی‌های ظاهری آب مانند رنگ، بو، ذرات و ناخالصی‌های موجود را بررسی کنند.

در صورت وجود اِشکال در آب خروجی از شیر بعد از کنتور، بلافاصله با سامانه اطلاع‌رسانی ١٢٢ تماس بگیرند. ولی چنانچه آب خروجی از نخستین شیر بعد از کنتور فاقد هر گونه مشکل باشد به این معناست که تاسیسات داخلی مشترک باعث بروز مشکل شده و این امر ناشی از استانداردنبودن لوله‌ها یا فرسودگی تاسیسات است که در نتیجه آن، کیفیت آب توسط تاسیسات داخلی دستخوش تغییرات شده و برای رفع مشکل باید تاسیسات داخلی توسط مشترک ترمیم شود.

در صورتی که طی مدت‌زمان طولانی از آب شیر برداشت نشده باشد (به عنوان مثال پس از برگشتن از مسافرت) ضروری است قبل از برداشت آب برای مصرف، حتما آبِ مانده در لوله‌ها و تاسیسات تخلیه تا آب تازه وارد لوله‌ها شود و مورد مصرف قرار گیرد. بعضی مشکلات مزه و بوی آب به مراحل تصفیه یا تکنیک‌های آن مربوط نیست، بلکه به علت ساکن‌ماندن آب در انتهای لوله‌ها، لوله‌کشی‌های بلند و شبکه‌های کم‌مصرف است.

شرکت آب و فاضلاب استان تهران بارها اعلام کرده است کیفیت و بهداشت آب مشترکان، خط قرمز خدمت‌رسانی این شرکت است و به همین اعتبار، این مهم را به صورت لحظه‌ای و با پیشرفته‌ترین امکانات و مجرب‌ترین متخصصان پایش می‌کند.

افزون بر پایش‌های مستمر این شرکت، امر خطیر نظارت بر کیفیت آب تهران بر عهده وزارت بهداشت است و در چارچوب استانداردهای ملی انجام می‌شود و بر همین اساس، این شرکت از یکایک شهروندان تقاضا دارد که به محتواهای بی‌پایه و اساسی که بعضا مغرضانه و یا از سر ناآگاهی در شبکه‌های مختلف مجازی نشر می‌یابد توجه نداشته باشند.

شرکت آب و فاضلاب استان تهران، حق خود را در پیگیری حقوقی این قبیل اقدامات که اذهان عمومی را دستخوش نگرانی و تشویش می‌سازد، محفوظ می‌داند و اقدام لازم در این زمینه را به انجام خواهد رساند.

منبع: ایسنا

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام خانه ما بپیوندید:

کانال خانه ما در تلگرام

نظرات کاربران
ارش
13 بهمن 1395

خیلی مطلب اموزنده ای بود ممنون واقعا خوب بود خیلی چیزا یاد گرفتیم !

Siavash ۲۲ساله از تهران
11 بهمن 1395

عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بود ممنون از اطلاع رسانی عمومی شما

امیر ۲۲ساله از تهران
11 بهمن 1395

عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بود ممنون

شما هم نظرات خود را برای خانه ما ارسال کنید.

مطالب مرتبط

دستور پخت کوکوی تره و نگاهی به خواص و عوارض سبزی تره

۱۱ آذر ۱۳۹۹
0

خوراک نودل با مرغ، طرز تهیه و فواید و مضرات

۰۳ آذر ۱۳۹۹
0

طرز تهیه سوپ نخود فرنگی با مرغ

۳۰ آبان ۱۳۹۹
0

کوکوی هویج و کدو، طرز تهیه و دستور پخت

۱۹ آبان ۱۳۹۹
0