مستندمسابقه خانه ما

مستندمسابقه خانه ما

بیش از ۳۹ ساعت کار در هفته برای سلامتی مضر است
۲۳ بهمن ۱۳۹۵
0
سلامت

همه ما می دانیم که در همه جای دنیا، کار کردن برای ساعات طولانی به منظور تکمیل پروژه های بزرگ و یا گردآوری و تکمیل مقالات مورد نیاز برای برگزاری یک نشست ماهانه، یک امر عادی محسوب می شود.

طبق آمار، در کشور استرالیا از هر سه نفری که دارای شغل تمام وقت هستند، دو نفر آن ها بیش از ۴۰ ساعت در هفته کار می کنند.

محققان به تازگی این موضوع را تایید کرده اند که کار کردن بیش از ۳۹ ساعت در هفته برای سلامتی انسان مضر است.

به تازگی تحقیقات محققان دانشگاه ملی استرالیا نشان داده است برای اینکه افراد زندگی سالمی داشته باشند، باید ۴۸ ساعت کار در هفته که ۸۰ سال پیش همه کشورهای دنیا در مورد آن توافق کردند، به ۳۹ ساعت کاهش پیدا کند.

سال گذشته یک زن ۲۴ سال ژاپنی پس از این که تنها در یک ماه ۱۰۵ ساعت، اضافه تر از ساعات کاری خود کار کرده بود، خودکشی کرد. همین موضوع باعث شد بحث هایی پیرامون ساعات زیادی کاری در بسیاری از کشورهای دنیا مطرح شود.

هانگ دین، از دانشکده سلامت جمعیت دانشگاه ملی استرالیا اذعان کرد که زیاد کار کردن باعث می شود که سلامت روانی و فیزیکی افراد کاهش پیدا کند؛ زیرا در صورتی که فردی زیاد کار کند، فرصت کمتری برای تغذیه مناسب و توجه به خود دارد.

محققان به بیان این مطلب پرداختند که دولت استرالیا باید نگرش خود را در مورد ساعت کاری مردان تغییر دهد و بدون تبعیض و مجازات فرصت بیشتری به آن ها بدهد تا در خانه وقت بیشتری را با خانواده خود بگذرانند.

اکثر کارمندان استرالیایی معتقد هستند که برای اینکه کارمند خوبی باشند، باید زیاد کار کنند؛ اما این عقیده اصلا درست نیست و باید در مورد مضرات کار زیاد اطلاع رسانی کرد.

دین اذعان کرد بر خلاف این که مهارت زنان در برخی از کارها با مردان کاملا یکسان است، حقوق کمتری دریافت می کنند و استقلال کمتری نسبت به مردان دارند. از سویی دیگر آن ها وقت بیشتری را صرف امور خانه داری می کنند.

بنابراین باید به زنان توجه بیشتری شود. کار کردن زنان برای ساعات طولانی که مورد انتظار کار فرمایان آن ها است، امر غیر ممکنی است؛ مگر اینکه کار فرمایان به سلامتی آن ها هیچ توجهی نکنند.

در این مطالعه از اطلاعات ۸۰۰۰ فرد بزرگسال استرالیایی استفاده شده است. این مطالعه بخشی از مطالعه HILDA است که از سال ۲۰۰۱ در این کشور شروع شده است.

منبع: کلیک

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام خانه ما بپیوندید:

کانال خانه ما در تلگرام

نظرات کاربران

شما هم نظرات خود را برای خانه ما ارسال کنید.

مطالب مرتبط

دستور پخت کوکوی تره و نگاهی به خواص و عوارض سبزی تره

۱۱ آذر ۱۳۹۹
0

خوراک نودل با مرغ، طرز تهیه و فواید و مضرات

۰۳ آذر ۱۳۹۹
0

طرز تهیه سوپ نخود فرنگی با مرغ

۳۰ آبان ۱۳۹۹
0

کوکوی هویج و کدو، طرز تهیه و دستور پخت

۱۹ آبان ۱۳۹۹
0