مستندمسابقه خانه ما

مستندمسابقه خانه ما

احتمال خاموشی 200 ساعته در تابستان امسال
۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
0
متفرقه

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: با توجه به رشد ۵ درصدی مصرف در تابستان سال جاری پیش‌بینی می‌شود که امسال ۲۰۰ ساعت مشکل تامین برق داشته باشیم.

محمودرضا حقیقان  با بیان این که بار الکتریکی امسال ۵ درصد افزایش خواهد داشت اظهار کرد: قطعا در بخش توزیع، مشکلی وجود نخواهد داشت اما ممکن است به دلیل ضعف‌های شبکه در بخش فوق توزیع دچار مشکل شویم.

وی ادامه داد: امید می‌رود که برنامه‌ریزی‌ها مطابق سال گذشته پیش رود و در بخش تولید نیز با مشکل روبرو نشویم. به طور کلی باید گفت که خاموشی عمومی در کشور نخواهیم داشت اما ممکن است به طور مقطعی در بعضی قسمت‌ها شاهد قطع برق باشیم.

وی با بیان این که با توجه به بار الکتریکی زیاد ممکن است خاموشی‌ها به صورت پراکنده باشد گفت: اگر مشکلی در شبکه به وجود آید این احتمال می‌رود که در برخی مناطق شاهد خاموشی‌های پراکنده باشیم اما به طور عمومی و به عنوان یک مشکل فراگیر شاهد خاموشی نخواهیم بود.

وی با اشاره به خاموشی‌های مناطق مختلف در روزهای اخیر عنوان کرد: خاموشی‌های این مناطق به هیچ عنوان به دلیل کاهش تولید نبوده چرا که در برخی مناطق ممکن است اتفاقاتی پیش آمده و منجر به خاموشی آن منطقه شده باشد که این مسئله نیز امری طبیعی و بدیهی است.

وی تصریح کرد: به هیچ عنوان نمی‌توان قطعی برق در این فصل را ناشی از کاهش تولید دانست اما باید گفت که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال ۲۰۰ ساعت مشکل تامین برق داشته باشیم که این مسئله نیز به دلیل رشد بار بسیار زیاد است.

وی در خصوص افزایش مصرف برق صنایع در ماه‌های اخیر عنوان کرد: به نظر می‌آید که اگر رشد بار تنها در حد ۵ درصد باقی بماند، با مشکل خاصی در کشور مواجه نشویم اما اگر این میزان از ۵ درصد افزایش یابد ممکن است حتی تولید نیز کفایت نکند.

به گفته وی تاکنون برنامه‌ریزی‌های متعددی برای مدیریت مصرف و مدیریت شبکه صورت گرفته که پیش‌بینی می‌شود بتوان خاموشی‌های تابستان سال جاری را کنترل کرد. اما به طور کلی باید گفت که در تابستان سال جاری، خاموشی پراکندهرا  که یک مسئله معمول است، شاهد خواهیم بود اما خاموشی سیستماتیک دور از ذهن به نظر می‌رسد.

حتی المقدور، با صرفه جویی و مصرف بهینه به کاهش میزان خاموشی کمک کنیم.

منبع: ایسنا

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام خانه ما بپیوندید:

کانال تلگرام خانه ما

نظرات کاربران

شما هم نظرات خود را برای خانه ما ارسال کنید.

مطالب مرتبط