مستندمسابقه خانه ما

مستندمسابقه خانه ما

گزارشی از نشست خبری مستندمسابقه «خانه ما»
۲۱ تیر ۱۳۹۶
2
گزارش و مصاحبه

نشست خبری مسابقه مستند «خانه ما» با حضور چند تن از عوامل سازنده این برنامه تلویزیونی دیروز (۲۰ تیر ماه) در خبرگزاری ایسنا برگزار شد.

به گزارش سایت خانه ما و به نقل از ایسنا، نشست خبری مسابقه مستند «خانه ما» با حضور حسام اسلامی و علی رمضان (کارگردانان) و حسین افشار (تهیه‌کننده) این برنامه تلویزیونی سه‌شنبه (۲۰ تیر ماه) برگزار شد.

در این نشست که گزارش کامل آن متعاقباً ارسال خواهد شد، موضوعاتی همچون تاریخچه ورود ایران به عرصه رئالیتی شو (Reality show)، ریسک‌های ورود به این عرصه، ساختار برنامه «خانه ما»، اهداف تولید، علل انتخاب ایده ساده‌زیستی برای این مسابقه تلویزیونی و … مطرح شد.

حسین افشار که همراه با مهدی مطهر، تهیه‌کنندگی «خانه ما» را عهده‌دار است، با قرار دادن این برنامه در ساختار رئالیتی شو، اضافه کرد: رئالیتی شو یک قالب پرکار در تلویزیون‌های دنیا محسوب می‌شود. ورود ایران به عرصه رئالیتی شو نیازمند ریسک و اعتماد بود که سازمان اوج، این ریسک را پذیرفت و به ما اعتماد کرد. از سال ۱۳۸۷ طرح‌هایی در ایران در همین راستا شروع و بعد از آن پروژه‌هایی در سال‌های آتی تولید شد.

او ادامه داد: اگر قالب رئالیتی شو به درستی ایجاد شده باشد، مخاطب به خوبی با آن ارتباط برقرار می‌کند و جذابیت‌های این ساختار بود که باعث شد ما این مسیر را آغاز کنیم و ادامه بدهیم.

این تهیه‌کننده با اشاره به چالش ساخت چنین برنامه‌هایی، اظهار کرد: یکی از چالش‌های ساخت رئالیتی شو در ایران، ورود به حریم خصوصی افراد است. ما باید در ایران به ساختاری می‌رسیدیم که ضمن حفظ قالب برنامه رئالیتی شو، با فرهنگ ما نیز مطابقت داشته باشد.

افشار در بخش دیگری از سخنان خود به حضور برنامه‌ تلویزیونی «خانه ما» در شهرهای مختلف ایران اشاره کرد و گفت: یکی از جذابیت‌های «خانه ما» نشان دادن فرهنگ‌های مختلف ایران است که می‌تواند برای مخاطبان بسیار جذاب باشد؛ به عنوان مثال مخاطب دوست دارد بداند که یک موقعیت یا محدودیت مشابه در خانواده‌های تهرانی یا اصفهانی چطور ایجاد و برطرف می‌شود.

او با بیان این که برنامه‌های رئالیتی شو نیازمند کار تیمی است، ادامه داد: کار این مسابقه، تیمی است و با یک کار گروهی مناسب است که برنامه ی خوب و موفق تولید می‌شود. در واقع می‌توان گفت یک زنجیره باید باشد تا رئالیتی شو مناسبی تولید شود. عوامل مختلف این برنامه تأثیر بسیاری در ساخت آن دارند. در رئالیتی شو استعدادهای خوبی پیدا می‌شود و همچنین بارقه‌هایی برای افرادی پیش می‌آید که فکر می‌کنند استعداد دارند و می‌توانند از ما در این کار پیشی بگیرند.

همچنین حسام اسلامی، یکی از کارگردان مسابقه مستند «خانه ما» با اشاره به ساختار برنامه‌های رئالیتی شو گفت: در چنین برنامه‌هایی دوربین به خانه افراد رفته و فضای صمیمی منتقل می‌شود. باورپذیری و صمیمیت در این نوع برنامه‌ها بسیار اهمیت دارد. افرادی که جلوی دوربین قرار می‌گیرند باید ضمن داشتن نقاط مشترک با مردم، ویژگی‌های خاص و جذاب نیز داشته باشند؛ اگر هر دو این ویژگی‌ها در افراد حاضر در برنامه وجود داشته باشد، آن‌گاه برای مخاطب، بسیار جذاب خواهد بود. زیرا ویژگی‌های عادی باعث هم‌ذات پنداری مخاطب می‌شود و ویژگی‌های خاص افراد نیز باعث می‌شود تا در یاد مخاطبان بمانند.

علی رمضان دیگر کارگردان خانه ما هم در ای نشست گفت: سبک مسابقه «خانه ما» به این شکل است که برای درآمدزایی، نیاز به وام و کمک دولت نیست. در واقع کسب و کار در این مسابقه، خانه محور است. این مسابقه باعث شد که استعدادهایی در خانواده‌ها کشف شود تا مخاطبانی که این برنامه را می‌بینند بگویند ما هم می‌توانیم به این شکل زندگی کنیم و در این مسابقه شرکت کنیم. یکی از ویژگی‌های رئالیتی‌شو، خرق عادت است.

جریان کامل این نشست، متعاقبا ارسال می‌شود.

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام خانه ما بپیوندید:

کانال تلگرام خانه ما

نظرات کاربران
SEYED
02 مرداد 1396

به نظرمن خوانواده دادگرها هابرنده اند

امید
21 تیر 1396

با سلام.متاسفانه انتقادی که به مسابقه وارد هست اینه که با گذشت سری های اول و دوم و سوم………کیفیت مسابقه رو به تنزل هست.سری اول بهتر بود دوم کمی نسبت به اول پایین تر بود و سوم پایین تر…..خانواده ها و کاراکتراشون باید جذاب باشن نه خشک و بی روح و همچنین انتخاب تهران اصن مناسب نبود و برگزاری مسابقات در شهرها و استانها جذاب تره که بهتره سازندگان محترم با کمی خوش سلیقگی برخی از استانها رو که تعداد علاقمندان بیشتری داره رو انتخاب کنن…..تشکر

شما هم نظرات خود را برای خانه ما ارسال کنید.

مطالب مرتبط