مستندمسابقه خانه ما

مستندمسابقه خانه ما

10 ترفند ساده برای صرفه جویی در مصرف آب
۱۰ مرداد ۱۳۹۶
0
متفرقه

امروزه یکی از مشکلات مهم در جهان، کمبود منابعی مانند آب می باشد که ارزش آن بسیار بالاست. اگر در استفاده از آب صرفه جویی کنیم به راحتی می توانیم چنین منابعی را مدیریت کنیم. شاید با انجام کارهایی بسیار کوچک و باورنکردنی، مقدار بسیار زیادی آب در روز صرفه جویی شود که ما از آن ها بی خبریم. با صرفه جویی در مصرف آب می توانیم به زندگی آسوده تر نسل های آینده کمک کنیم. در این مقاله، ترفند های ساده ای برای صرفه جویی در مصرف آب ارائه شده اند.

مسواک زدن

در هنگام مسواک زدن، شیر آب را ببندید. با این کار می توانید ۶ لیتر آب در هر دقیقه صرفه جویی کنید.

مخزن آب

نصب یک مخزن سیفون آب در توالت برای سیفون بسیار موثر است. این کار می تواند در هر بار استفاده از سیفون مقدار زیادی آب را صرفه جویی کند.

حمام کوتاه تر

شما می توانید به راحتی مدت کمتری را در زیر دوش حمام بمانید. باید بدانید که دوش حمام می تواند چیزی حدود ۶ الی ۴۵ لیتر آب را در دقیقه هدر بدهد.

ماشین ظرفشویی و لباس شویی

وسایلی همچون ماشین ظرف شویی و ماشین لباس شویی، مقادیر زیادی آب مصرف می کنند. سعی کنید هنگام استفاده، از کل ظرفیت آن ها استفاده کنید. یعنی صبر کنید تا البسه به اندازه ظرفیت دستگاه شود بعد از آن ها استفاده کنید و هر بار برای مقادیر کم از آن ها استفاده نکنید.

نقص در شیرهای آب

باید مواظب شیرهای آب باشید و آن ها را بررسی کنید. باید مطمئن شوید که هیچ شیر آبی چکه نمی کند، در غیر این صورت برای تعمیر آن سریعا اقدام کنید. باید بدانید که اگر یک شیر آب در هر ثانیه ۱ بار چکه کند در سال حدود ۶۰۰۰ لیتر آب هدر رفته است.

استفاده از مخزن ذخیره

در زیر ناودان های انباری ها و خانه می توانید یک مخزن قرار دهید تا آب باران در داخل آن ذخیره شود. شما به راحتی می توانید بعدا از این آب برای آبیاری گیاهان و یا شست و شوی ماشین و غیره استفاده کنید و در مصرف آب صرفه جویی کنید.

آب پاش های گلخانه ای

استفاده از ظرف به جای شلنگ برای آبیاری باغ یا باغچه. شلنگ آب می تواند در هر ساعت ۱۰۰۰ لیتر آب را هدر بدهد. ضمنا توجه داشته باشید که در صبح و یا بعد از ظهر گیاهان خود را آب یاری کنید تا میزان کمتری از آب تبخیر شود.

کوزه یا پارچ آب

همیشه یک ظرف را پر کنید و داخل یخچال بگذارید. این کار باعث می شود آب به سرعت خنک شود و شما لازم نیست برای خوردن آب، شیر آب سرد را باز بگذارید تا آب سرد شود.

بررسی کنتور و قبض آب

کنتور و یا قبض آب مصرفی را هر ماه بررسی کنید تا بتوانید آن را با دفعات قبل مقایسه کنید تا ببینید که چقدر نسبت به قبل صرفه جویی کرده اید. این کار می تواند انگیزه زیادی برای صرفه جویی در مصرف آب به وجود آورد.

دقت هنگام خرید وسایل

اگر قصد خرید وسایلی برای منزل خود دارید، حتما به میزان مصرف آب و صرفه جویی آن دقت کنید. شما می توانید در هنگام خرید وسایلی مانند ماشین لباس شویی، ماشین ظرفشویی، دوش حمام و غیره، درباره میزان مصرف آن ها تحقیق کنید.

منبع: سایت چطور

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام خانه ما بپیوندید:

تلگرام خانه ما

نظرات کاربران

شما هم نظرات خود را برای خانه ما ارسال کنید.

مطالب مرتبط