مستندمسابقه خانه ما

مستندمسابقه خانه ما

فرهنگ و قوانین آپارتمان نشینی
۰۷ بهمن ۱۳۹۴
1
آپارتمان نشینی

شاید خیلی از ما در محل زندگی خود از بی فرهنگی رنج می بریم. وقتی از بی فرهنگی سخن به میان می آید در همان موقع به ذهن شما عدم رعایت نظم، نظافت و حقوق همدیگر خطور می کند. ممکن است آنهایی که در همسایگی ما زندگی می کنند از قوانین و مقررات و فرهنگ درست همسایگی و آپارتمان نشینی اطلاع صحیحی نداشته باشند.
مشکلات زندگی آپارتمانی از زمانی آغاز شد که خانواده ها همچنان فکر می کردند که در خانه حیاط دار زندگی می کنند. صحبت کردن با صدای بلند، رفت و آمد بدون در نظر گرفتن ساعت، بالا بردن صدای تلویزیون و ضبط صوت و الی آخر، با این استدلال که چهار دیواری اختیاری است، گویی که هیچ همسایه ای دیوار به دیوار یا بالا و پایین این دیوارها وجود ندارد.
اگرچه مردم ما از خانه های حیاط دار به آپارتمان های چند طبقه کوچ کرده اند، اما نمی توانند در خانه های خود سراغی از آرامش بگیرند. آنها یا از مزاحمت همسایگان در عذابند، یا موجب مزاحمت همسایگان دیگر می شوند؛ بطوری که معتقدند پولش را داده اند و هرگونه که بخواهند، می توانند زندگی کنند و شاید دلیل اصلی نارضایتی از آپارتمان نشینی همین مسئله باشد.
در دنیایی که جمعیت با سرعت بسیار زیاد در حال افزایش است، تنها راه کنار آمدن با این موضوع، دانستن قوانین و مقررات مربوط به آپارتمان نشینی است تا فرهنگ این سبک از زندگی در همه افراد جا بیافتد. این قوانین شامل موارد زیر هستند:

الف) قوانین مربوط به مجمع عمومی ساختمان

ب) قوانین مربوط به مدیر ساختمان

ج) قوانین مربوط به شارژ ساختمان (هزینه های مشترک)

د) قوانین مربوط به سرایداری ساختمان مسکونی

ه) قوانین مربوط به نظم عمومی ساختمان

قابل ذکر است که مواد زیر در مورد این قوانین لازم الاجراست:

ماده 63 – اجرای این مقررات (کلیه قوانین مربوط به آپارتمان نشینی) برای تمامی ساکنین و مالکین ساختمان الزامی است.

ماده 64 – مدیر مکلّف است این مقررات را به هر یک از مالکین یا ساکنین جدید ساختمان ابلاغ نماید. همچنین هر یک از مالکین پیش از اجاره یا فروش ملک خود، موظف است این مقررات را به مستاجر یا خریدار ملک اعلام نماید.

ماده 65 – بدیهی است قوانین و مقررات مصوب کشور مافوق این مقررات بوده و هر گاه میان این مقررات و قوانین مصوب کشور تناقضی ایجاد شود ملاک قوانین مصوب کشور خواهد بود.

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام خانه ما بپیوندید:

کانال خانه ما در تلگرام

نظرات کاربران
محمد حاجی زاده
04 شهریور 1398

ساختمان ما همیشه خدا درو قفل میکنن صبح ،بعد از ظهر،شب،نصف شب این کار از لحاظ قانونی درسته که ما هر مهمانی داشته باشیم باید از طبقه سوم بیاییم پایین درب ورودی،رو باز کنیم

شما هم نظرات خود را برای خانه ما ارسال کنید.

مطالب مرتبط