مستندمسابقه خانه ما

مستندمسابقه خانه ما

28 اردیبهشت ماه، فرصتی برای یک تفریح رایگان و پربار به نام موزه گردی
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
0
تفریح، سفر و مهمانی

تفریح کردن از آن نیازهایی است که برای هر شخصی شکل و شمایل متفاوتی دارد و صدالبته که جزو نیازها و ضروریات زندگی انسان است. قبلا درباره روش های تفریح ارزان در منزل و تفریحات بیرون از خانه پیشنهاداتی مطرح کردیم. این بار نیز یک فرصت استثنایی پیش روی همه خانواده های ایرانی قرار گرفته است: تجربه ای به نام «موزه گردی».

28 اردیبهشت ماه، روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی است که چندین سال است به مناسبت این روز، بازدید از موزه ها و کاخ موزه های سراسر کشور از حوالی ساعت 9 تا حدود17 (بسته به ساعات کار موزه) رایگان است.

بازدید از موزه، از آن تجربه های نابی است که برای بچه ها و بزرگ ترها می تواند بسیار جذاب باشد. بازدید از موزه، حس ماشین زمان را دارد. انگار آدم سوار ماشین زمان پرتاب می شود به دوران گذشته. مطمئن باشید که اگر دل بدهید به فضای موزه ها و آثار داخل آنها، تجربه یک روز بی نظیر را خواهید داشت.

موزه های بسیار زیبا و مشهوری در سطوح مختلف تاریخی، تخصصی، علمی، هنری و فنی- صنعتی در سراسر کشورمان وجود دارند که فردا در انتظار بازدیدکنندگان مشتاق به سر می برند، موزه ایران باستان، موزه آستان قدس رضوی مشهد، موزه پارس شیراز، موزه قاجار تبریز، موزه مردم شناسی تهران، موزه تاریخ طبیعی و سایر موزه ها در شهرهای دیگر، می توانند یک تفریح رایگان ولی پربار و آموزنده را برای شما و خانواده تان فراهم کنند.

کمی در اینترنت بچرخید و براساس علایق خود و فرزندانتان، موزه مورد نظر خود را انتخاب کنید. اجازه دهید که فرزندانتان در کنار این تفریح جذاب، از گذشته خود و کشورشان آگاهی پیدا کنند و ریشه و هویت خود را بشناسند.

لازم به توضیح است که امسال بازدید از موزه سینما هم برای عموم رایگان است که می تواند برای علاقه مندان به هنر سینما بسیار جذاب باشد.

اگر تا به حال به بهانه های مختلف، مثل نداشتن وقت و فرصت یا گرانی بلیت موزه ها سری به این گنجینه های ملی نزده اید، براساس گفته های آقای محمدرضا کارگر مدیر امور موزه‌ها،‌ اموال منقول فرهنگی‌تاریخی کشور، فردا دیگر هیچ بهانه ای نخواهید داشت: «به‌مناسبت فرارسیدن روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی و به‌منظور بزرگداشت این روز، برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سطح کشور تدارک دیده شده است.»

محمدرضا کارگر گفت: «به‌منظور ترغیب و تشویق عموم مردم و بازدیدکنندگان برای بازدید از موزه‌ها روز ۲۸ اردیبهشت بازدید از تمام موزه‌ها و اماکن تحت‌پوشش سازمان برای عموم رایگان است.»

منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی دولت

پ.ن. تصویر خبر، مربوط به موزه قاجار در شهر تاریخی تبریز است.

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام خانه ما بپیوندید:

کانال تلگرام خانه ما

نظرات کاربران

شما هم نظرات خود را برای خانه ما ارسال کنید.

مطالب مرتبط