مستندمسابقه خانه ما

مستندمسابقه خانه ما

بدترین خوردنی های قبل از خواب را بشناسید!
۲۸ خرداد ۱۳۹۶
0
سلامت

یک مطالعه که در مجله تغذیه بالینی آمریکا نتایج آن به چاپ رسیده، حاکی از آن است که خواب ناکافی در طول شب، استرس، پرخوری و عادات بد تغذیه ای در روز بعد را افزایش می دهد.

علاوه بر بسیاری از عواملی که باعث نامنظم شدن چرخه خواب در طول شبانه روز می شوند، میان وعده ها یکی از مقصران اصلی هستند. بنابراین اگر شما هم از افرادی هستید که خواب خوب شبانه را تجربه نمی کنید، بهتر است نگاهی به لیست خوراکی هایی که پیش از خواب مصرف می کنید، بیندازید.

قهوه

کافئین می تواند برای چند ساعت، سیستم عصبی مرکزی را تحریک کند. اثرات کافئین قادر است ۸ تا ۱۴ ساعت در بدن بماند و چرخه خواب را مختل کند. کافئین موجود در قهوه و سایر نوشابه های انرژی زا نباید ۸ ساعت قبل از خواب شبانه وارد بدن شود.

شکلات

درست مانند قهوه، شکلات سیاه نیز حاوی کافئین است و خواب عمیق شبانه را می شکند.

غذاهای چرب

انواع این غذاها باعث بروز نفخ و سوء هاضمه شده و استراحت شبانه را دچار اختلال می کند. ضمن این که احساس کسالت و خواب آلودگی در صبح روز بعد نیز با مصرف غذاهای چرب بیشتر می شود.

غذاهای تند

غذاهای ادویه دار و ترشی جات، سوزش سر دل در افرادی که سیستم گوارشی شان حساس است را افزایش می دهد. این غذاها همچنین خواص ترموژنیک دارد که درجه حرارت مرکزی بدن را افزایش می دهد.

میوه خشک شده

مصرف بیش از حد غذاهای با فیبر بالا مانند میوه خشک باعث ناراحتی های گوارشی در طول شب می شود، ضمن این که گرفتگی عضلات را نیز افزایش می دهد.

خوردن بستنی قبل از خواب

بستنی

بستنی پر از چربی است و بدن قبل از خواب فرصتی برای سوزاندن آن ندارد و تمام این چربی و انرژی وارد خون شما می شود و به مغزتان پیام های متفاوتی ارسال می گردد. از آن گذشته قند در بدن ذخیره می شود و به چربی تبدیل می شود. همچنین کشف شده است که خوردن غذاهایی که قند بالایی دارند قبل از خواب شاید آرامش بخش باشند، ولی در نهایت شما را عصبی می کنند.

کرفس

کرفس ادرارآور طبیعی است. این یعنی با خوردن کرفس، بیش از حد معمول به سرویس بهداشتی رفت و آمد خواهید داشت! ادرارآور ها میزان ادرار را زیاد می کنند، زیرا موجب رانش آب در دستگاه گوارش می شوند. بنابراین خوردن کرفس زیاد قبل از خواب، بدن را برای ادرار کردن بیدار نگه می دارد.

پاستا

کربوهیدرات خالص است و اگر بعد از خوردن آن مستقیم به رختخواب بروید، همه آن تبدیل به چربی می شود. علاوه بر افزودنی های پاستا مانند روغن ها، پنیرها و خامه پرچرب یا سس گوجه نیز نتیجه را بدتر می کنند. همچنین پاستا شاخص گلیسمیک بالایی دارد که سطح قند خون را بالا می برد و خواب را به تأخیر می اندازد و شما را شب ها بیدار نگه می دارد.

غلات

غلات حاوی سطح بالایی از قند هستند و پر از کربوهیدرات هستند. در نتیجه با خوردن غلات و حبوبات قبل از خواب، سطح قند خون خود را تغییر می دهید و این راه ایده آلی برای آرامش داشتن هنگام خواب نیست.

شکلات سیاه

شکلات سیاه یکی از آن چیزهایی است که باید به شدت قبل از خواب از آن اجتناب کنید. شکلات سیاه کافئین دارد و علاوه بر آن پر از محرک هایی مانند تئوبرومین است که ضربان قلب را بیشتر می کنند. شکلات سفید از این لحاظ بر شکلات سیاه مزیت دارد و کافئین آن نیز کمتر است.

گوشت قرمز

سرشار از پروتئین ها و چربی هایی است که بدن شما را به شدت به کار می اندازند. برای آن که خواب عمیق تری داشته باشید، بهتر است که همه دستگاه های بدن شما آرامش داشته باشند و باید بدانید که گوشت بیشتر از غذاهای دیگر طول می کشد تا هضم شود. لازم نیست به کل از گوشت قرمز اجتناب کنید، زیرا گوشت قرمز سطح بالایی از آهن و تریپتوفان دارد که به خوابیدن کمک می کنند. فقط نباید درست قبل از خواب گوشت قرمز بخورید، زیرا بدنتان تمام شب فعال می ماند و خوابیدن را برایتان سخت می کند.

منبع: شفقنا

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام خانه ما بپیوندید:

کانال تلگرام خانه ما

نظرات کاربران

شما هم نظرات خود را برای خانه ما ارسال کنید.

مطالب مرتبط

دستور پخت کوکوی تره و نگاهی به خواص و عوارض سبزی تره

۱۱ آذر ۱۳۹۹
0

خوراک نودل با مرغ، طرز تهیه و فواید و مضرات

۰۳ آذر ۱۳۹۹
0

طرز تهیه سوپ نخود فرنگی با مرغ

۳۰ آبان ۱۳۹۹
0

کوکوی هویج و کدو، طرز تهیه و دستور پخت

۱۹ آبان ۱۳۹۹
0