مستندمسابقه خانه ما

مستندمسابقه خانه ما

چگونه همراه با کودکان، سفر جاده ای ایمن داشته باشیم؟!
۱۴ شهریور ۱۳۹۶
0
تفریح، سفر و مهمانی

ماه شهریور، نقطه اوج سفرهای تابستانی است و جاده ها و شهرهای توریستی و زیبای کشورمان، روزانه پذیرای مسافران بسیاری از سراسر ایران هستند. به بهانه افزایش حجم سفرهای تابستانی و همچنین چالش سفر 3 خانواده تهرانی در مستندمسابقه «خانه ما»، مجموعه نکاتی را برای ایجاد یک محیط امن درون خودرو برای سفر شما و خانواده تان گرد آورده ایم که در ادامه می خوانید:

تنها سه ثانیه می تواند زندگی شما را تغییر دهد، تخمین زده شده که نزدیک به ۸۰% تصادفات به دلیل حواس پرتی راننده تنها در سه ثانیه پیش از حادثه رخ داده است. عوامل حواس پرتی در حین رانندگی بسیار فراوان و محتمل است، مانند صحبت کردن با تلفن همراه، خواندن و یا نوشتن در زمان توقف پشت چراغ ها، تجدید آرایش، خوردن، نوشیدن و بسیاری از عوامل دیگر که لیستشان بی انتهاست، اما بیشتر والدین اعتراف می کنند که هیچ چیزی قابل مقایسه با حواس پرتی راننده با کودکان نیست!

برخی از نکات امتحان شده برای رانندگی به همراه کودکان به شرح زیر هستند:

۱- به کودکان خود توضیح دهید که رانندگی، نیازمند تمرکز است و این که ایمنی در هر زمانی، مقدم بر همه چیز است. مهم نیست که خواسته های آنها چقدر ضروری است؛ در برخی موارد، ضروری است که آنها را نادیده بگیرید.

۲- همیشه چندین هدیه، چیزهایی کوچک مانند تاس و یا مهره های بازی و … برای مواقع آرام کردن کودکان همراه با خود داشته باشید. پرت کردن حواس کودکان با باز کردن کادوها ممکن است موجب به تعویق افتادن یک بحران بالقوه شود.

۳- یک راه مناسب برای آرام نگه داشتن محیط در ماشین، مسئول قرار دادن بچه بزرگ تر برای مراقبت از سایر خواهر و برادرهای خود است. این امر موجب افزایش حس مسئولیت پذیری در بچه های بزرگ تر خواهد شد.

۴- اگر مشکل یا مساله ای پیش آمد؛ یک مکان امن، پیش از وخیم شدن اوضاع پیدا کنید و کنار بزنید.

۵- به خاطر رفتار خوب در خودرو به کودکان خود پاداش دهید و آنها را تشویق کنید. چیزهایی را فراهم کنید که کودکتان در طی سفر طولانی از آن لذت می برد.

۶- پیش از این که عازم سفر شوید، پیش بینی کنید که کودکان به چه چیزهایی احتیاج دارند و اطمینان حاصل کنید که بازی ها و اسباب بازی های ایمن در داخل ماشین به آسانی قابل دسترس هستند. بررسی کنید که هیچ گونه وسیله خطرناک در دسترس کودکان خردسال وجود ندارد و از هر چیزی که می تواند به عنوان یک سلاح در برابر والدین یا خواهرها و برادران استفاده شود، اجتناب کنید.

۷- اطمینان حاصل کنید که آفتاب یا اشعه ای مستقیم بر روی چشم های کودکان نتابد، به این خاطر که این امر می تواند آنها را کج خلق و تحریک پذیر کند. صفحه های پنجره کاهش دهنده تابش، یک راه حل مناسب برای این مشکل است.

۸- اگر در یک مسیر طولانی رانندگی می کنید و کودکان نیاز به دسترسی به نوشیدنی و یا میان وعده دارند، اطمینان حاصل کنید که به آسانی قابل دسترس و آماده کردن و به سختی قابل پرتاب و پخش شدن هستند. اسنک های کوچک که به راحتی گاز زده می شوند در ظرف های جداگانه، آسان ترین و امن ترین خوراکی در طول مسیر رانندگی می باشند.

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام خانه ما بپیوندید:

تلگرام خانه ما

نظرات کاربران

شما هم نظرات خود را برای خانه ما ارسال کنید.

مطالب مرتبط