مستندمسابقه خانه ما

مستندمسابقه خانه ما

در خانه ما، خودمان را سانسور نمی کنیم/گفت و گو با «امین کفاش» کارگردان مسابقه «خانه ما»
۱۷ تیر ۱۳۹۷
3
گزارش و مصاحبه

امین کفاش یکی از کارگردانان مستندمسابقه «خانه ما» می گوید در این مجموعه، ارتباطات بین خانواده ها به گونه ای تصویر می شود که به واقعیت جامعه نزدیک باشد.

امین کفاش یکی از کارگردانان مجموعه «خانه ما» درباره سری جدید این مجموعه که از ۱۵ تیر روی آنتن شبکه نسیم رفته است، گفت: سری جدید این مجموعه به رقابت چند خانواده در رشت می پردازد.

وی درباره فضایی که در مستندمسابقه «خانه ما» برای خانواده ها شکل گرفته است و دوری از روابط تصنعی بیان کرد: خوشبختانه فیدبک هایی که از مخاطبان می گرفتیم بیشتر بر این دلالت داشت که یخ روابط خانوادگی شکسته شده و اولین بار است که زن و شوهر رابطه بهتری دارند و یا بیان می کردند عصاقورت دادگی در روابط پدر و دختری در اینجا چندان دیده نمی شود.

این کارگردان درباره انتخاب خانواده ها و نحوه عملکردشان برای فرهنگسازی در این مستندمسابقه اظهار کرد: ما خانواده هایی را انتخاب می کنیم که مادر در کسب و کار خانه فعال است یا حتما سراغ خانواده هایی می رویم که دختر داشته باشند و بتوانیم نوعی بالانس را ایجاد کنیم و درنهایت به آنچه که در واقعیت در جامعه وجود دارد نزدیک شویم.

وی در واکنش به این که محدودیت و سانسوری هم در کار داشته اند یا خیر؟ عنوان کرد: دست ما در این مسابقه خیلی باز است و مخاطبی که آن را دنبال کند متوجه تفاوت ها و ویژگی های آن از موسیقی تیتراژ گرفته تا نحوه عملکرد خانواده ها می شود. حسین افشار تهیه کننده «خانه ما» معتقد است تا ما را سانسور نکرده اند خودمان را سانسور نکنیم و پای برنامه می ایستد و دفاع می کند. بسیاری از تهیه کننده ها خودشان خودسانسوری می کنند و می گویند دنبال دردسر نگردیم ولی تهیه کننده ما اینطور نیست.

کفاش اضافه کرد: خیلی از مسایل هست که محدودیت شرعی ندارد اما تلویزیون با توجه به حساسیت هایی آنها را نمایش نمی دهد مثل ابراز عشق و علاقه در خانواده و داد و فریاد پدر و پسر جلوی دوربین که ما سعی کردیم بعضی از همین موارد را به نحوی در کارمان به تصویر بکشیم. البته اینها با ملاحظاتی انجام می شود تا خانواده ها راضی باشند.

کارگردان «خانه ما» درباره حضور خانواده در مقابل دوربین نیز تصریح کرد: این هنر حسام اسلامی، مشاور کارگردان است که ارتباط خانواده ها با دوربین را راحت می کند. ما قبل از تولید برنامه با خانواده ها رفت و آمد می کنیم و حتی با آنها به مهمانی می رویم تا بالاخره یخ آنها آب شود و جلوی دوربین و عوامل برنامه بتوانند به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: سوژه ما خانواده به عنوان یک نهاد مقدس است و همین باعث می شود خیلی از مسایل را نشان ندهیم و حتی بعد از ضبط کار با یک روانشناس حرف می زنیم که مثلا اگر صحنه شکستن یک شی توسط بچه نشان داده شود مشکلی دارد یا خیر و در آینده آن کودک تاثیری می گذارد یا اهمیتی ندارد.

کفاش در پایان درباره نحوه انتخاب این خانواده ها توضیح داد: خانواده ها به گونه ای انتخاب می شوند که سن و تعدادشان به هم بخورد، ماجراجو باشند، وقت آزاد داشته باشند چون باید یک ماه وقت بگذارند و همچنین نمادهایی از همان شهر باشند.

سری پنجم «خانه ما» به کارگردانی امین کفاش و احسان عمادی و تهیه کنندگی حسین افشار، تولید شده و محصول خانه مستند انقلاب اسلامی است.

منبع: خبرگزاری مهر

رای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام خانه ما بپیوندید:

کانال خانه ما در تلگرام

نظرات کاربران
آرزو
22 تیر 1397

خانواده اصغرپور عالین امیدوارم اول شن چون واقعا تنها خانواده این که باحال و بامزه و مردمی

رفیعی
19 تیر 1397

سلام به نظر شخصی من خانواده اصغر پور عالین.چون تموم رسومات گیلانی هارو رعایت کردن.و خیلی خوش ذوقن

ابراهیم
17 تیر 1397

با سلام به نظر من خانواده اصغر پور از همه بهتر بودن چون به صرفه خرید کردند

شما هم نظرات خود را برای خانه ما ارسال کنید.

مطالب مرتبط