مستندمسابقه خانه ما

مستندمسابقه خانه ما

معمای حذف «خانه ما»
۰۲ تیر ۱۳۹۸
4
اخبار مسابقه سری 7 (شیراز)

فصل هفتم مستندمسابقه «خانه ما» که قرار بود از پنج شنبه روی آنتن شبکه نسیم برود، هفته گذشته بدون اطلاع‌رسانی پخش نشد و «وقتشه» جایگزین آن شد.

به گزارش سایت خانه ما و به  نقل از خبرگزاری آریا، نکته مهم، آن است که این برنامه حالا دیگر تا دهه اول محرم، فرصت کافی برای پخش ندارد و با احتساب دو مناسبت شهادت، یک قسمت آن از کنداکتور بیرون خواهد ماند. برای اطلاع از دلیل پخش نشدن برنامه، با روابط عمومی شبکه نسیم تماس گرفتیم، اما تنها با یک وعده برای پخش در پنج شنبه هفته جاری مواجه شدیم و دلیل این تغییر کنداکتور اعلام نشد.

وقتی کارگردان هم مطلع نیست

سیداحسان عمادی کارگردان «خانه ما» در پاسخ به دلیل پخش نشدن این برنامه گفت: «ما نسخه اولیه برنامه را اوایل هفته برای بازبینی دادیم. اصلاحیه‌ها هم روز چهارشنبه آمد و ما به سرعت اعمال کردیم و روز پنج‌شنبه به پخش رساندیم. حتی نسخه بدون صدای هومن گامنو را به تلویزیون دادیم اما بدون اطلاع‌رسانی به ما یا مردم، برنامه پخش نشد. خود من هم ساعت 9 شب فهمیدم این اتفاق افتاده است. لطیف‌ترین تعبیری که می‌توانم استفاده کنم، کم‌لطفی در حق برنامه است.»

شبکه نسیم یا معاون سیما؟

برخلاف عمادی، لحن تهیه‌کننده برنامه ظاهراً آن‌قدرها لطیف نیست! روابط عمومی «خانه ما» در کانال و سایت خود، اطلاعیه‌ای منتشر کرد که با شدیدترین و عجیب‌ترین الفاظ نوشته شده بود. تیتر اطلاعیه را بخوانید: «ضعف مدیریتی معاونت سیما، خانه ما را از پخش بازداشت»! در بخشی از این اطلاعیه هم آمده است: «متأسفانه به دلیل ضعف در قانون‌گذاری و تحت‌فشار قرار گرفتن سیما از سوی هر عامل بیرونی، تلویزیون با گفتمان ضعیفی اداره می‌شود و هر نظر و سلیقه‌ غیرتخصصی از بیرون، پخش و ممیزی را مدیریت می‌کند.» نکته عجیب این اطلاعیه، مخاطب آن است. در حالی که به نظر می‌رسد شبکه نسیم به عنوان شبکه پخش‌کننده مسابقه «خانه ما» باید سیبل این اطلاعیه باشد اما تولیدکننده برنامه، معاونت سیما را هدف گرفته است.

به ستاره مربع‌ها مربوط است؟

تسنیم دیروز در گزارشی، اپلیکیشن «خانه ما» و نظرسنجی از مردم را دلیل این اتفاق دانست. با این حال نوشت: «در اپلیکیشن «خانه ما» اصلاً شبهه‌ای مطرح نیست. این اپلیکیشن در سیستم وَس قرار ندارد و جوایز مردم نیز از محل تولید مستند مسابقه هزینه می‌شود نه این که خود مخاطبان بنا باشد برای ارسال پیامک هزینه‌ای متحمل شوند.» این تنها روایتی بود که درباره این ماجرا دیروز در رسانه‌ها منتشر شد. «وَس» همان سرویس‌های ارزش افزوده است که مدتی پیش حاشیه‌ساز شده بود. با این حساب، ظاهراً ماجرای «خانه ما» به ارزش افزوده مربوط است.

جهت اطلاع سریع از آخرین اخبار مستند، به رسانه های اجتماعی خانه مستند بپیوندید:

 

نظرات کاربران
زهرا فرد
28 تیر 1398

با سلام خدمت دست اندرکاران مسابقه دوست داشتنی خانه ما . احساس میکنم یک مقدار از خلاقیت نویسنده و کارگردان مسابقه کم شده بنظرم در انتخاب شرکت کننده ها از خلاقانه و کاربردی بودن فکرهای درآمدزایی اونها هم سوال بشه تا راههای درآمدزایی سری های قبل خانه ما تکرار نشه اینطوری مسابقه خانه ما در هر استان با تنوع بیشتری جلو میره و مخاطب یک سیر تکراری رو دنبال نمیکنه و اینکه امیدوارم در سری هفتم مراحل و نوع به چالش کشیدن شرکت کننده ها با سری های قبل یه مقدار کوچک هم که شده تغییر کرده باشه. واقعا جالب نیست که یک خانواده ای که سه تا فرزند تقریبا بزرگ داره درآمدزاییشون با کمترین خلاقیت و انرژی با فروش پاپکورن بخواد اتفاق بیفته اینهمه فکر خوب میشه داشت تا مخاطبین هم بتونن شاهد فکرهای جدیدتری برای رشد در زمان بحران اقتصادی باشند .
منیکی از مخاطبین پروپاقرص شما هستم و بایدبگم ایده این مسابقه بسیار بکر و جالب است و به عزیزان دست اندرکار بخاطر زحماتشان خسته نباشید و خداقوت عرض میکنم .موید باشید

آسمان
07 تیر 1398

سلام ، واقعا مسابقه خانه ما، یک برنامه بسیار جذاب است لطفا جلوی پخش این برنامه را نگیرید.

عاطفه لطفی
03 تیر 1398

باسلام خدمت عوامل برنامه جذاب خانه ما
ما اینقدر پنج شنبه منتظرشدیم واسه پخش سری جدید اما دیدیم پخش نشد که شک کردیم نکنه ساعت پخش اشتباه زدیم
واقعا چقدر بعضی از عوامل صداوسیما کم لطف هستن واقعا من به شبکه نسیم انتقاد دارم بالاخره خانه ما هم یه برنامه تلویزونی است که مخاطبان خودشو داره ونباید نسبت به این مخاطبان بی مسولیتی کرد…
لطفا اجازه پخش برنامه خانه مارو بدین

عایرضا نوکانی
02 تیر 1398

با عرص سلام و خسته نباشید خدمت تمامی عوامل تولید پخش صدا فیلمبرداری تدوین کارگردان و تهیه کننده گوینده پیمان طالبی و بقیه ی عوامل زحمت کش که برای این مستند مسابقه تلاش قابل تقدیری میکنند اما با کم لطفی از طرف شبکه نسیم مواجه میشوند. کاش بیشتر به این چنین برنامه های خلاقانه ای بها بدهند و بدانند این برنامه و امثال آن طرفدار بیشتری نسبت به برنامه های یکنواخت و تکراری صدا و سیما دارند ‌ . با آرزوی موفقیت برای تمامی شما عزیزان.امید وارم شاهد مدیریت و برنامه ریزی بهتری از شبکه #نسیم باشیم.

شما هم نظرات خود را برای خانه ما ارسال کنید.

مطالب مرتبط

پخش فصل دوازدهم خانه ما، به زودی/ رونمایی از تیزر فصل جدید

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
24

سرما فصل دوازدهم خانه ما را به بوشهر بُرد / مهلت ثبت نام بوشهری ها تا 20 آذر

۱۶ آذر ۱۴۰۱
0